Tuesday, September 28, 2010

huru hara..

da lme x menulis..huhu..rse cam janggal plak.mse cuti tu bnyk j idea.da lme x menulis..isy3..

kali ni entry aku psl rye..aku blek cti rye ari rbu, after clas tu kak nadh amek..g shopping ngn my lovely sis, nadhira akmal.huhu..g cri bju rye adk n anis..tp jpe bju adk j, yg anis pnye x jpe..da lpas shopping tu kak nadh pown blek.aku pown menunggu ketibaan mereka2 yg abes clas pkul 5 (aku abes clas pkul 3)..then g ecm.mission, g bkak pose n cri bhn nk wat biskut cik comot (almond london nme asal,tp aku tuka nme tu sbb nk wat dy..leceh gle!).then nek bus n smpai umah..

esoknye,pg2 ari khamis yg tenang n nyaman tu aku da start msk..5 jnis lauk..x cam pengsan plak aku.rndang ayam n dging, aym msk kcap, lodeh, n smbal goreng..kne cyap msk b4 mgrb sbab lpas mgrb t ade owg wat takbir dri umah ke umah..bpk pnye idea dlu..alhamdulillah..msih ade owg yg volunteer nk follow..seronok tu..tp pnt dy, x ingt..lpas mgrb, kelam kabut kmas umah..nk hrp kan bdk2 ni..men mercun j taw..tp, mlm tu aku dpt dwet rye yg 1st!huhu..wak zul bg..xsgke,dpt gak dwet rye..hehe..

esoknye, ari rye..alhamdulillah..aku berkesempatan meraikan hari kemenangan umat Islam..xtaw la aku berkesempatan lg ke x..lpas j blek solat rye, dayat, anis n bestari da g braye,..aku, atik, mak n bpk dok umah..nga melepakkan diri, mak n bpk pgil ajak g braye umah dpan.mle2 g umah cik ani, pastu g umah arwah tok padil (atok meninggal pg td, pkul 10 pg..Al-fatihah)..dpt dwet rye ag,..bile2 ingt2 blek, rse2 nye tu 1st time aku tgk atok ceria sgt2..berseri-seri muke dy..mse kcik2 dlu, cke btol men buai kt dpan umah dy..pastu g menyibuk mse atok wat jala..haha..ble mgrb j mak da tgu kt pintu umah ngn bulu ayam..adoi!haha..skt tu..
smuenye kenangan..lpas g uamh atok, g umah cik suria plak..bergosip ngn noni n siti. ni la geng2 bdk nkal yg kne hambat blek tiap2 kali mgrb..g skolah jln kaki sme2..tp ble da bsr2 ni,ssh towl nk jpe..huhu..


mse da nk blek matrik, wat biskot cik comot @ almond london ngn bestari..huhu..mcm2..sabo j la aku..tp seronok,..

aku da xtaw nk tlis pe..hehe..

No comments:

Post a Comment

.s.e.t.i.t.i.s.t.i.n.t.a.